Humanitní řešení? To nás nezajímá!

16. května 2015 v 20:24 | Nolmë |  Přemýšlet
Zdravím přátelé!


Zprávy z Událostí za poslední dobu mě konečně donutili něco málo sepsat o tématu, které jsem už částečně předeslala v titulku článku. Mimo hokej je teď podle mě tématem číslo jedna problém s uprchlíky. Protože Středozemní moře se teď v tuto dobu více než turisty plní právě uprchlíky žádajícími o azyl. Evropská unie (nebo konkrétně Brusel) na to reaguje tak, že těmto lidem skutečně azyl poskytuje a podle určitých kritérií je rozděluje do evropských států. Zásadní problém je ovšem v tom, že některé státy (mezi nimi třeba i Česko či Velká Británie) jsou zásadně proti tomuto návrhu. Takže ... ?


Takže co? Co s takovými lidmi dělat? Dvě velice jednoduchá řešení: nechat všechny ty lidi nazdařbůh na moři, anebo je nechat nazdařbůh vprostřed relativně kultivovaných států. A teď co je horší.
Oprosťme se od veškeré lítosti, empatie nebo humanitního cítění, pojďme na to čistě prakticky, a až potom se na to podívejme z té "lidské" stránky (teď otázka co je ve skutečnosti lidské, že ...).

Nechme ty lidi utonout. Případně je vraťme odkud přišli. Nechme je prostě a jednoduše zmizet, problém vyřešen. V zájmu většiny společnosti (vlastně je to vtipné, když si pomyslíte, že většina společnosti se skládá právě z uprchlíků a lidí, ze kterých oni pocházejí). Musíte jenom najít někoho, kdo si vezme na triko, že nechal moři napospas celé rodiny s dětmi. A následně se smiřte s tím, že za jejich osud můžete nepřímo i vy. Pokud s tím nemáte problém, pak máte celou záležitost z krku.

Začleňme je do evropských států. Budeme spokojeni, že jsme si zvolili v podstatě to menší zlo. Dali jsme jim šanci na nový život, a dál už to není naše věc (zatím). Fakt, že už tak přeplněné pracovní úřady se naplní ještě víc, že tito lidé se nejspíš do takové společnosti nikdy nezařadí, je na druhé koleji. Ale hlavní je přece, že můžeme mít aspoň částečně čisté svědomí, protože jsme zvolili to humanitnější řešení.

Říká se, že nic není tak úplně černobílé, ale v tomhle případě to, myslím, neplatí. Dostali jsme se k tomu, co je asi nejhorší, a sice k vybírání menšího zla. Politici v Bruselu se zatím mohou být jisti pouze jedním, že ať vyberou jakoukoliv variantu, velkou spoustu lidí tím nemálo naštvou (ale jako by to bylo někdy jinak). Je jasné, že k první variantě se civilizovaný svět NIKDY nepřikloní. To by nám naše hraná demokracie nikdy nedovolila. Ale prosím, i vy se na chvilku zapojte pouze a jedině analytické řešení, a zkuste zvážit všechna pro a proti.
Asi je to teď už jenom otázka toho, jak silný mají žaludek.

Vaše
Nolmë
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 -DarkSoul | Web | 1. června 2015 v 12:25 | Reagovat

Skvělý článek! Myslím, že je to sepsáno velmi jasně a srozumitelně. Klobouk dolů, souhlasím s tebou (pokud má můj názor nějakou cenu).

2 Pražský poděs | E-mail | Web | 1. června 2015 v 13:26 | Reagovat

"Oprosťme se od veškeré lítosti, empatie nebo humanitního cítění, pojďme na to čistě prakticky, a až potom se na to podívejme z té lidské" stránky"
Tak v tom případě by byly všechny debaty zbytečný a řešilo by se to tak, že by se střílelo do každýho, kdo je trochu tmavší, žeano.  Něco mi řiká, že tady je empatie na místě. Ehm.

3 eli | Web | 1. června 2015 v 13:57 | Reagovat

[2]: Jenomže ta empatie by se taky nemusela vyplatit. Ono kdyby ti imigranti aspoň měli zájem se taky adaptovat, ale ne, většina z nich končí v ghettech a nikam to nevede.
Dokud si v Africe neuvědomí, že jediná možnost, jak se mít dobře, znamená změnit svoje myslšení a snažit se o změnu přímo u nich doma, tak se nic nezmění. Akorát kromě nestabilní Afriky bude i nestabilní Evropa.

4 Kosma | Web | 1. června 2015 v 14:42 | Reagovat

Možná, kdyby se ta Evropa jednou zachovala nepokrytecky a na ty lidi na moři se fakt vykvákla, byl by to pro uprchlíky silný signál nechtít být uprchlíkem a snažit se poprat se životem doma, nevím...
Je to furt dokola, mi přijde. Co už se ta Evropa napomáhala a navracela za to kolonizování a nic z toho, evidentně to není efektivní způsob pomoci a jinej asi neumíme.
Jinak to, že by nám EU diktovala, kolik máme přijmout jakých uprchlíků, mi skurtečně přijde jako omezení suverenity státu...

5 baruschkasf | E-mail | Web | 1. června 2015 v 15:24 | Reagovat

Zrovna nedávno jsem někde četla zamyšlení nad tím, proč neutíkají celé rodiny uprchlíků, ale pouze mladí muži?
Jasně, rodin taky spousta, já vím¨...

6 Blake | 1. června 2015 v 15:37 | Reagovat

[5]: No, taky mě to zarazilo, všude samí muži, žen poskrovnu, děti skoro žádné (na těch videjích) - to tam jako nechali své rodiny, své děti... a odešli si sem?

Jako upřímně, já tady ty uprchlíky nechci, a pokud, tak ty, kteří přijmou naši kulturu (nebo aspoň minimálně naše zákony) - ale kdo zaručí, že tu nebudou nějací teroristi přimíchaní mezi "ubohé"?
A proč neemigrovali do okolních států, pryč ze Sýrie - ale proč ne třeba do Turecka, do Jordánska, třeba i do Íránu, Iráku - proč si vybrali místo s úplně odlišnou kulturou?

Kvóty a nabírání uprchlíků nic nevyřeší - teda, možná vyřeší. Něco málo. Nezabijeme je. Oni se budou mít dobře.

Ale co důsledky, pánové a dámy, co důsledky?

Myslím, že chudých lidí tady máme dost.
Co kdybychom se výjimečně zaměřili na matky a děti v tísni, na sociálně slabé, na bezdomovce a pomohli raději těm, které tu už máme, místo abychom si hráli na továrnu na nové a nové problémy?

7 Opica | Web | 1. června 2015 v 16:31 | Reagovat

To, co se teď děje je časovaná bomba. Jedna věc je zachraňovat lidské životy, ale co tady s nimi? Většina z nich nemluví našim jazykem, má úplně jinou kulturu, vyznání, prakticky žádné vzdělání. V našem světe, kde mají problém najít práci vysokoškoláci a další žadatele o dávky vskutku nepotřebujeme. Přijímání ano, ale omezit pro Krista pána, přece se sem nemůže sestěhovat celá Afrika a blízký východ, protože se tam mají lidé hůř. Evropa není nafukovací. Chtělo by to zpřísnit kritéria - v některých zemích se musí skládat zkouška z jazyka, v jiných je potřeba dokázat, že má člověk dost peněz či domluvenou práci/stáž/školu. Četla jsem nějaký článek, který se zabýval pravidly pro imigranty. Chceš tu žít? Ok. Dáme ti šanci, zkusíme ti trochu pomoci, ale jakmile něco provedeš, okamžitě obdržíš jednosměrnou letenku domů. Mám kamarádky přímo ze Sýrie i z Vietnamu, obě jsou hrozně chytré, studují naši VŠ, umí česky - tam prostě nevidím žádný problém, proč by tu nemohly žít s námi. Jinak mě taky zaráží, že na fotkách jsou povětšinou samí černoši (ze Sýrie teda i rodiny, to chápu, ale z Afriky je to muž vedle muže). WHY?!

8 Pražský poděs | E-mail | Web | 1. června 2015 v 17:43 | Reagovat

[3]: Hm, ,jasně. Chápu. Tak je radši necháme chcípnou. Proč ne, žeano. Stejně sou černý a černý nikoho nezajímaj.

9 naoki-keiko | Web | 1. června 2015 v 18:06 | Reagovat

[4]: Souhlasím s Kosmou.
Všichni si myslí, že Evropa je nafukovací ráj na zemi. Není a oni to buď nevědí anebo spíš nechtějí slyšet.

10 Illumináti | Web | 1. června 2015 v 19:05 | Reagovat

such úvaha
                                      wow
                      do hate
            very demokracie
   8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

11 sashawrites | E-mail | Web | 1. června 2015 v 19:07 | Reagovat

Problém je, že v Africe je spousta lidí, kteří chtějí za lepším a myslí si, že se to vyřeší, když uprchnou do Evropy. Jistě, pro ně jako jedince to možná lepší bude, ale celý ten problém by se vyřešil, kdyby se lidé v Africe snažili to tam zlepšit. Nikdo by nemusel utíkat, Evropa by neměla problém s uprchlíky a bylo by všechno vyřešeno. Jenže oni jsou asi moc líní na to, aby si zavedli vlastní systém, když támhle přes moře už jeden super je. Chci říct, že místo toho, aby si prošli vlastním pokrokem, urvou si kus z Evropy a za pár let tu nebude k hnutí a celý to půjde do kytek.

12 Egoped | E-mail | Web | 1. června 2015 v 19:13 | Reagovat

[9]: Kdybych utíkal, tak bych taky chtěl do co nejlepší destinace a "nedostatečný Lebensraum" Evropské unie bych měl pochopitelně sobecky na háku.. To je normální.

Jinak ke článku: čekal jsem trochu vyhraněnější názor nebo hlubší pohled na problém. Tak snad v komentářích :)

13 necroparanoia | E-mail | Web | 1. června 2015 v 19:15 | Reagovat

Empatie mi naprosto schází a proto bych je bez výčitek posílala zpátky. A nebo nechala na moři, sami se rozhodli že se naskládají na vachrlatej člun a vyplujou. Chápu že na tom nejsou dobře, ale my na tom taky nejsme tak skvělě, abychom si mohli dovolit je hostit.

14 Porcelánová panna | E-mail | Web | 1. června 2015 v 19:27 | Reagovat

Jo... takže pro lepší svědomí, že těm lidem pomohli si je sem pustíme. Jelikož mám na tyto věci svůj názor odpovím po svém... Přitáhnou sem nemoci a všelijaký bordel. Zamoří evropské země, seberou rodákům práci a za pár let se tu budou roztahovat jako doma. A jak to tak bývá ta neskopokojená část si najde nějaký důvod, vytvoří ghetto a začnou kolem sebe střílet a hlásat kraviny. Na těch lodí mají nulovou hygienu. Což svědčí i článek o tom, že chlastají vlastní moč. Myslím, že hezké je už jen to, že jim házejí jídlo na ty lodě. :-? Je divný, že lidi v panice a nouzi utíkají a otravují tam kde je zdánlivě líp. Takže NE, myslím že pouštět je sem by byla velká chyba...

15 eli | Web | 1. června 2015 v 19:30 | Reagovat

[8]:Tady nejde o to že sou černý, stejnej problém by byl i kdyby byli fialoví...
A co bys navrhovala za empatický řešení? Tady bohužel není možnost humánního řešení. Buď je pošlemem zpátky a část z nich určitě umře, nebo je přestěhujeme do Evropy a za pár let nám vyroste druhej Hitler. Podívej se na UKIP, Marine Le Pen, Maďarsko...
Akorát při první variantě se to tolik nedotkne nás, Evropanů...

16 Nolmë | Web | 1. června 2015 v 20:09 | Reagovat

[15]: Taky bych řekla, že tady tak úplně nejde o rasový podtext. Hledat ho v tom, je podle mě naprosto zbytečné a spíš to svědčí o neúplném pochopení situace :-?

[12]: Vyhraněnější názor. Od té doby, co jsem tenhle článek vydávala, jsem nad tím ještě milionkrát a jednou přemýšlela. ovšem vždycky to mělo stejný průběh. Přesně takový, jaký jsem popsala. Jedna moje část říká naprosto jasně - postřílet je. Zbavit se problémů tím nejjednodušším způsobem. Na druhou stranu jsem ale taky sakra člověk, a nedokážu si nic takového představit. Tahle verze se ale pro změnu bije ještě s tím, že vpustit do naší společnosti je prostě nemyslitelné.
Vidím, že většina lidí na to skutečně vyhraněnější názor má. Nestavím se vyloženě na stranu ani jedné ani druhé verze. Nic to sice neřeší, ale momentálně se nedokážu stoprocentně ztotožnit s ničím. Přesto jsem k tomu chtěla říct pár slov :-)

17 Egoped | E-mail | Web | 1. června 2015 v 20:31 | Reagovat

[14]: z některých tvých myšlenek je jednomu smutno

18 Malkiel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 20:39 | Reagovat

Ó, jak charakteristické pro nemocnou Evropu. Dobře živení uprchlíci, kteří si mohou dovolit zaplatit v přepočtu sto tísíc korun za cestu do Evropy a jejich pašeráci s námi hrají zcela bezohlednou hru. Ale Evropa se obsírá, jestli jsme k těm "chudáčkům" uprchlíkům dostatečně útlocitní.
Přitom se nabízí zcela jednoduché řešení. Země NATO mají dostatečnou vojenskou námořní sílu, která je jim v současné době zcela k ničemu. Nasadit tedy hlídkové lodě u pobřeží Libye a všechny lodě s uprchlíky vracet zpátky. Pokud to neudělají, tak se ten proud nikdy nezastaví. Potom sbohem Evropo a sbohem Evropani.
Je ovšem otázkou, jestli má právo přežít druh(tedy Evropani), který není schopen obhájit svoji existenci.

19 Egoped | E-mail | Web | 1. června 2015 v 20:43 | Reagovat

[6]: Proč myslíš, že zrovna do těch nejbližších státu např. ze Sýrie nikdo neutíkal? Do Turecka přišlo 1,75 milionu, Libanonu 1,2 milionu (nutno podotknout, že tenhle státeček má populaci všeho všudy 4,5m!), do Jordánu 600 tisíc. Asi takhle bych to řekl.

20 L. | Web | 1. června 2015 v 20:50 | Reagovat

Tak trochu přemýšlím, která ze stran je vlastně civilizovanější, když přemýšlíme o střelbě do žen a dětí, jako o snadném řešení.

Nejlepším řešením je podle mě podporovat rozvoj zemí třetího světa pomocí programů z peněz zemí Evropy a Ameriky, které zatím pořádně nefungují tak, aby se ta propast mezi západním světem a rozvojovými zeměmi trochu zmenšila. My si můžeme na internetu alibisticky kecat, jak se vlastně máme hrozně, ale je fakt, že v zemích prvního a druhého světa je obrovská část světového bohatsví, určitě to bude víc než 90%. S takovými prostředky je reálná šance něco změnit už v Africe, protože jinak se ekonomických imigrantů nezbavíme nikdy - kdybych byl já afričan, taky bych asi chtěl někam, kde mi nebude hrozit, že mě do zítřka zabije hlad, ebola nebo nějaká guerilla.

Mimochodem, co se týče politických imigrantů, myslím, že bychom je měli přijmout, protože v zemi, odkud pochází jim dost reálně hrozí smrt při návratu. Naše lidi také západ přijímal, když utíkali před komunisty a také to pro ně bylo bezpečnostní riziko, protože nemohli vědět, jestli mezi nimi náhodou nejsou sovětští agenti, kteří se pokusí spáchat teroristický útok.

21 Nolmë | Web | 1. června 2015 v 21:00 | Reagovat

[18]: Myslím, že Evropa jako taková už přežila horší věci, než několik milionů uprchlíků. Vrátit je zpátky je vskutku jednoduché a efektivní řešení, ale jak vidno, i proti tomu se najde dost a dost remcalů. (teď otázka, jestli je pro ty lidi lepší návrat nebo smrt).

[19]: Všechno je to o mentalitě těch států. Evropanům se za tu dobu jejich existence zvedlo ego. Více či méně cítí jednotlivé státy Evropy určitou nadřazenost i nad sebou navzájem. Čímž se ovšem opět dostáváme k věci, kterou nikdy nikdo nepřizná.

22 Malkiel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 21:02 | Reagovat

[20]: Ty tam na těch lodích vidíš nějaké ženy a děti? Já tam vidím jen samé zdravé a dobře živené mladé muže v ideálním vojenském věku.
Pitomá Evropa si sem dobrovolně pouští pátou kolonu Islámského státu. Nebo máš nějaké jiné vysvětlení pro to, že si ti "chudáčci" přicházející z chudých zemí mohou dovolit zaplatit v přepočtu sto tisíc korun za propašovánáí do Evropy? ;-)

23 L. | Web | 1. června 2015 v 21:07 | Reagovat

[22]: Pravděpodobně proto, že rodina našetří na cestu pro někoho, kdo má největší šanci ji přežít a doufá, že se mu podaří vydělat dost, aby mohl s sebou vzít i zbytek. Nějak tak to dělavali i utečenci z Mexika v USA.

24 Malkiel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 21:13 | Reagovat

[21]: Jenže tady musíme hovořit ne jen o "několika" milionech. Pokud to Evropa nezastaví, tak z toho v budoucnu mohou být i desítky, možná stovky milionů.
Navíc se zde slučují dvě věci. Nikdo by asi nic nenamítal proti uprchlíkům s oblastí zmítaných válečnými konflikty, jako je třeba Sýrie. Jenže většina těch uprchlíků přistávajících v Itálii nemá se Sýrií nic společného a přicházejí ze zemí, kde žádný konflikt neprobíhá. Jsou to prostě jen ekonomičtí turisti. Podobně jako když naši Cikáni kdysi vymetali všechny země, kde mohli dostat vysoké sociální dávky. Od Kanady, přes Británii a Finsko, až po Nový Zéland.
A především to je ohromný pašerácký byznys.

25 L. | Web | 1. června 2015 v 21:17 | Reagovat

[24]: Jo, to souhlasím, proto jsem taky psal odstavec o tom, že bychom měli pomáhat hlavně v zemích původu, aby se trochu vyrovnal ten propastný ekonomický rozdíl mezi Evropou a Afrikou, pak bude pro imigranty lepší zůstávat v zemích původy a místo šetření peněz na pašeráky investovat radši do podniků v zemích třetího světa.

26 Malkiel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 21:34 | Reagovat

[23]: A z čeho by tam tak měla ta rodina ušetřit takové ohromné peníze, když průměrný příjem na hlavu je třeba v takové Eritreji, odkud pochází většina uprchlíků do Itálie, necelé dva dolary denně? To se ovšem týká pouze těch, kteří pracují. Většina obyvatel Eritreje ovšem nepracuje.
Jen pro informaci, ti pašeráci si za cestu účtují 5000 dolarů za osobu.
Kolik lidí a za jak dlouho by tedy mohlo ušetřit těch 5 tisíc dolarů?

27 Porcelánová panna | E-mail | Web | 1. června 2015 v 21:36 | Reagovat

[17]: No jo... Když mě takové věci rozčilují a udělám si na ně většinou brutální názor. Navíc se natajím tím, že jsem rasistka.

28 Malkiel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 21:46 | Reagovat

[25]: Problém je ovšem v tom, že lidé z těchto zemí neoplývají přílišnou pracovitostí. A to zejména muži, kteří rádi vysedávají ve stínu a vedou velmi důležité rozhovory. Zatímco ženy tam odřou veškerou práci v rodině.
Asi to nebude tak úplně náhoda, že v těchto zemích nemá žádná světová automobilka, žádná textilka, ani jiný výrobní koncern jedinou fabriku. Zatímco o pár tisíc kilometrů na východ v Asii je takových fabrik jako naseto. Jenže tam už jsou jiní lidé.

29 L. | Web | 1. června 2015 v 21:49 | Reagovat

[26]: Podle idnes je průměrná cena přepravy 3000 dolarů na osobu, chudí Eritrejci asi zrovna první třídou cestovat nebudou, takže ti se budou pohybovat v těch spodních číslech někde pod průměrem, odhaduji tak mezi 1000 - 2000, což je v zemi s průměrným ročním příjmem 403 dolarů sice majlant, ale na druhou stranu, pokud rodiče dětem místo stavebního spoření šetří na cestu do Evropy, za nějakých 10 až 20 let tu je nějaká šance na tu cestu ušetřit.

30 Pražský poděs | E-mail | Web | 1. června 2015 v 21:55 | Reagovat

[15]: Ale ano, tady jde až moc o to, že sou černý. Předvádět, že rasismus neexistuje prostě nefunguje. Jinak by se o nich lidi nevyjadřovali tak, že tady "ty černý huby nechtěj". Nás Evropanů se to nijak nedotkne. Sme neskutečně hummání, pozastavujeme se nad chudákama negříčkama z plakátů UNICEF, ale když jde do tuhýho, tak máme najednou zaražený prdy.

[20]: Ámen, je to tak.

[27]: Hm, tak to doufam, že zůstaneš pannou i nadále, páč něco s takovýhlema názorama by se nemělo rozmnožovat.

31 Tomáš Severa | 1. června 2015 v 23:33 | Reagovat

"Oprosťme se od veškeré lítosti, empatie nebo humanitního cítění, pojďme na to čistě prakticky, a až potom se na to podívejme z té lidské" stránky"
---------------------------------------
Bude jich čím dál víc, zkolabuje sociální systém, kriminalita půjde strmě vzhůru, původní Evropani budou znásilňováni, okrádáni a vražděni podobně jako ve většině afrických koloniích. Nastane občanská válka a pokud bude brzo, tak Evropani zřídí, podobně jako v Barmě, detenční tábory a začne cílený odsun a likvidace přistěhovalců. Tak co, oprostil jsem se dostatečně ?????

32 Malkiel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 23:33 | Reagovat

[29]: A sakra. To vypadá, že všichni Eritrejci zrovna teď najednou došetřili potřebnou částku. Taková náhodička.
Lidi, vy vůbec nechápete, že to je organizovaná muslimská infiltrace do Evropy. Že nejde o nějaké hladové chudáčky, kteří ze zoufalství utíkají do Evropy. Ti skuteční chudáci si o nějakém stěhování do Evropy mohou nechat jen zdát a většinou je to ani nenapadne.
Já jsem jen zvědav, jak dlouho budou pomatení evropští humanisti baštit tenhle fígl.
Některým se rozsvítí možná až začnou v Evropě vybuchovat bomby Islámského státu. A některým se zřejmě nerozsvítí vůbec. ;-)

33 avant-garde | E-mail | Web | 1. června 2015 v 23:40 | Reagovat

Víte co,... když se v Čechách po varšavské smlouvě uprchlo přes 250tisíc obyvatel do zahraničí tak nikde ani nepadlo ani slovo, nyní ve stejném zemi se protestuje proti poskytnutí azylu pro přes 1tisíc obyvatelu z afriky. Já bych se za to styděl, ale nemám na to právo.

34 Tomáš Severa | 1. června 2015 v 23:41 | Reagovat

[31]:Námořní blokáda - potápět lodě hmed v mezinárodních vodách nebo je ničit hned u břehu. posílit hranice s Tureckem a Marokem. Likvidace mafie. Osvěta afričanů, že v Evropě není nic zadarmo.

35 z-deniku-prostitutky | 1. června 2015 v 23:46 | Reagovat

Jako by EU neměla v Evropě už tak dost odstrašující příklad jako je například Francie nebo Švédsko, ne oni jim ještě pomáhají, vždyť proč ne do Evropy se toho vleze.
Nechápu jejich stěhování, nechápu to, že čekají, že jim Evropa bude nápomocná, většina je bez peněz, nemají zhola nic, za pár desítek let bude vzácnost potkat v Evropě na ulici  Evropana, bude to tu samá tma. Nejsem rasista to vůbec ne, ale nikdy mě nepřestane překvapovat a udivovat vychcanost lidí, žili ve svých domovech celý život, tak nechápu, proč tam nezůstali, na to, že jim každou chvíli bouchne vedle hlavy granát musejí být přeci zvyklí, je to pro ně přeci něco jako pozdrav na dobré ráno :-D  :-D  :-D Poslední větu berte s nadsázkou prosím,

36 z-deniku-prostitutky | Web | 1. června 2015 v 23:47 | Reagovat

Jako by EU neměla v Evropě už tak dost odstrašující příklad jako je například Francie nebo Švédsko, ne oni jim ještě pomáhají, vždyť proč ne do Evropy se toho vleze.
Nechápu jejich stěhování, nechápu to, že čekají, že jim Evropa bude nápomocná, většina je bez peněz, nemají zhola nic, za pár desítek let bude vzácnost potkat v Evropě na ulici  Evropana, bude to tu samá tma. Nejsem rasista to vůbec ne, ale nikdy mě nepřestane překvapovat a udivovat vychcanost lidí, žili ve svých domovech celý život, tak nechápu, proč tam nezůstali, na to, že jim každou chvíli bouchne vedle hlavy granát musejí být přeci zvyklí, je to pro ně přeci něco jako pozdrav na dobré ráno :-D  :-D  :-D Poslední větu berte s nadsázkou prosím.

37 Malkiel | E-mail | Web | 1. června 2015 v 23:53 | Reagovat

[31]: Austrálie se s podobným přílivem nelegálních migrantů, tzv."plaváčků", potýká už řadu let. Což ji donutilo k ráznému opatření. Zřídila uprchlické tábory pro tyto migranty na ostrovech mimo hlavní území australského kontinentu.
"Hrozí ti ve tvé zemi nebezpečí likvidace, jsi politicky pronásledován? OK, my ti zajistíme bezpečný a pohodlný život v našich uprchlíckých táborech. Budeš si žít jako v ráji na tropickém ostrově uprostřed oceánu. Turisti z celého světa za to musí draze platit a ty to budeš mít zadarmo."
A světe div se, když se potenciální uprchlíci dozvěděli o tomto opatření, tak jejich příliv do Austrálie výrazně poklesl. Najednou ti "pronásledovaní" chudáčci raději zůstávají ve svých zemích.

38 Malkiel | E-mail | Web | 2. června 2015 v 0:01 | Reagovat

[36]: Velmi pregnantně sepsáno. Ti lidé by se měli především snažit o zlepšení podmínek ve své vlastní zemi. Jenže to by museli pracovat, což jim zrovna moc nevoní. Je přece pohodlnější nasáčkovat se někam, kde jim budou platit jen za to, že pochází z chudé země. Když existují takoví blbci, kteří jsou jim ochotni za to platit a živit je.

39 L. | Web | 2. června 2015 v 0:21 | Reagovat

[32]: Už mě to trochu unavuje, a nechci tu té dívce moc spamovat, ale jen v rychlosti pár poznámek:
- Eritrea je většinově křesťanská a nepatří mezi země, kde by ISIS měl nějak velký vliv
- Vlna emigrace ze země souvisí podle zahraničních médií hlavně s totalitními praktikami v zemi a hlavně povinnou, dlouhou a špatně placenou vojenskou službou, kde stát využívá vojáky jako levnou pracovní sílu a neumožňuje jim nastoupit do civilního života nebo na studia i několik let. To je další z věcí, co vysvětluje, proč emigrují hlavně mladí muži
- Existuje pouze podezření z toho, že ISIS může posílat muže spolu se Syrskými emigranty, ale jediný zdroj je bývalý Libyjský generál, a nejsou důkazy pro to, že by se tak dělo

Upřímně tu protiislámskou hysterii považuji spíš za důsledek vlivu médií, protože články o ISIS a podobných věcech mají velkou čtenost, hodně se komentují a spoustě lidí se tak zobrazí reklama. Jak tyhle články vznikají a šíří se je ale dobře vidět z té nedávné kauzy napadení stánku v Olomouci, kde se podle policie vlastně ani nestalo nic víc, než že muslimský student strhnul plakát. Stejně z toho je panika a hysterie, pokud stejným způsobem vznikají i ty ostatní články, vůbec se nedivím těm předsudkům všude kolem nás.

40 Malkiel | E-mail | Web | 2. června 2015 v 0:41 | Reagovat

Ještě bych měl takovou praktickou připomínku k tomu, jaká etnika se nám sem hrnou do Evropy.
V Africe kdysi existovala britská kolonie s názvem Jižní Rhodesie. Byla to kvetoucí země řízená bílými kolonisty.
V roce 1965 Jižní Rhodesie vyhlásila samostatnost na Velké Británii. Země byla řízena bílými starousedlíky, většinou farmáři, kteří již po generace žili v této zemi. Narodili se tam, byli tam doma, měli tu zem rádi a ke svým černým zaměstnancům se chovali vesměs slušně. Byli totiž na jedné lodi. Bílí potřebovali černé a černí potřebovali bílé. A země ještě více vzkvétala, protože vyprodukované zisky neproudily do Británie, ale zůstávaly doma v Rhodésii. Tato země kdysi byla druhou nejbohatší zemí Afriky a byla největším africkým exportérem obilí a ostatních plodin. Proto také byla nazývána "obilnicí Afriky". Dokonce i tamní černošské obyvatelstvo se mělo mnohem lépe, než černé obyvatelstvo okolních zemí, které už si v té době vládlo samo.
Jenže v roce 1980 byla s pomocí "světových pokrokových sil" vláda bílých osadníků svržena a moci se uchopil západní Evropou a Amerikou obdivovaný černoch Robert Mugabe.
A následoval podobný proces, který potkal většinu bývalých kolonií. Země byla přejmenována na Zimbabwe, bílí farmáři byli dílem vyhnáni, dílem povražděni, pozemky jim byly zabaveny a přiděleny černochům. Černoši potom jako kobylky vyžrali a rozkradli všechno, co zbylo po bílých osadnících. A tím to skončilo.
Od té doby pozemky bývalé obilnice Afriky zejí prázdnotou, v zemi je téměř nepřetržitý hladomor, bývalá bohatá země dnes patří k nejchudším na světě s tisíciprocentní roční inflací. A "osvícený černošský demokrat" a spasitel zimbabwského národa před "bílými krutovládci", kdysi tak obdivovaný Západem, je již 35 let stále u moci.
A pohádka o černoušcích, kteří si budou spravedlivě a radostně vládnout sami, je u konce. U hořkého konce.  
Podobná situace se vyskytuje prakticky ve všech bývalých afrických kdysi kvetoucích koloniích. Hlad, bída, zmar a neustálé války.
A tak se ptám? Opravdu chcete v Evropě tato etnika? Opravdu chcete v Evropě tyto kobylky?

41 Malkiel | E-mail | Web | 2. června 2015 v 1:02 | Reagovat

[39]: Omyl, Eritrea není většinově křesťanská, ale půl napůl muslimská a křesťanská. Navíc se stále stoupajícím podílem muslimského obyvatelstva.
A jinak, to co někdo označuje jako předsudky, jiný může považovat za realistické uvažování. ;-)

42 mengano | E-mail | Web | 2. června 2015 v 7:19 | Reagovat

Zcela souhlasím s Malkielem. Evropa si zadělává na obrovský malér, který samozřejmě nevypukne zítra nebo za měsíc. Postihne nejvíce vás, mladou generaci. Vy a vaše děti budete žít v prostředí, které k současné Evropě, tak jak ji teď známe, bude mít daleko.

Všem sluníčkovým multikulti pseudohumanistickým naivkům vřele doporučuji podrobně se zajímat o Švédsko, jak to tam vypadá. No go zóny, kam už "bílá" noha raději ani nepáchne, dokonce už místní parlament přijal zákon, že je trestné (!) se jakkoli kriticky vyjadřovat vůči přistěhovalecké politice. To chcete - nesmět ani kváknout proti něčemu, co je špatné?

Uprchlické lodě jsou narvané mladými, dobře živenými chlapy. Není vám to maličko divné? To ti hrdinové nechali doma mámy, děti, ženy? Aby tam umřeli hlady? Fakt paráda.

A co budou tito lidé v Evropě dělat? Co umějí, co můžou nabídnout evropskému trhu práce, který se potýká s miliony svých GRAMOTNÝCH a alespoň trochu vzděalaných nezaměstnaných? JAK všechny ty ve většině případů EKONOMICKÉ uprchlíky uživíme? Umíte na tyto otázky odpovědět? Pokud ano, výborně, můžeme s klidným srdcem otevřít vrata do Evropy. Pokud ne, tak je poněkud praštěné si hrát na spasitele světa. NIKDY nemůžeme vyřešit problémy hladovějící Afriky a bordelu v muslimských státech Blízkého a Středního Východu.

Prosím tedy všechny salónní humanisty, aby vzali rozum do hrsti.

43 Amia | Web | 2. června 2015 v 9:49 | Reagovat

Čistě logické řešení je přinutit j vrátit se do země, ze které vypluli, případně ještě přinutit je vrátit se samotné, abychom nemuseli vynakládat finanční prostředky na jejich dopravu.
Případně jim poskytnout krátkou dobu na zotavení a vrátit je potom.
,,Problém" nastává s politickými uprchlíky. U těch bych si dala velký pozor na to, abychom je nevrátili nepřátelské vládě.

Přijímat ve velkém není řešení stejně jako nepřijímat vůbec. Nechat je schválně utopit je zase zbytečně kruté.

44 Blanka | Web | 2. června 2015 v 9:51 | Reagovat

Hrůza,děs,běs...Co tu s nima?Akorát budou zatěžovat naši již dávno zatíženou ekonomiku.

45 Porcelánová panna | E-mail | Web | 2. června 2015 v 9:54 | Reagovat

[30]: Bez obav :D Též doufám že něco jako ty nebude mít potomky. Tvá čeština je žalostná a jak nedávný článek na titulce pravil: Dementi by neměli mít děti. :-D

46 Malkiel | E-mail | Web | 2. června 2015 v 10:12 | Reagovat

[45]: Když ona právě patří k potomkům přistěhovalců. Takže celkem logicky kope za ně. ;-)

47 Grumpy | Web | 2. června 2015 v 10:18 | Reagovat

Chybí mi nějaký ucelený závěr článku, názor autorky na řešení... Ale všeobecně je článků s touto tématikou potřeba víc. Já už jsem upřímně přestala doufat, že se Evropa (nebo spíš ti, co jí z pohodlí vedou) jednou probere, přestane zachraňovat svět a pustí se do záchrany sama sebe...

48 Malkiel | E-mail | Web | 2. června 2015 v 10:27 | Reagovat

[42]: Tys to označla poměrně kulantně, sluníčkoví multikulti pseudohumanističtí naivkové. Já takové lidi označuji pregnantně jako sluníčkové multikulti idioty, s hlavami vypláchnutými politicky korektními médii a politiky.:-D

49 Porcelánová panna | E-mail | Web | 2. června 2015 v 11:06 | Reagovat

[46]: Jo tak. Tak to už chápu proč nesouhlasí a uráží mě za názor :-) To zcela vše vysvětluje.

50 Pražský poděs | E-mail | 2. června 2015 v 11:27 | Reagovat

[46]: [49]: A vy ne? Pochybuju, vy čistý krve. Heh

51 Pražský poděs | E-mail | 2. června 2015 v 11:28 | Reagovat

Lol je to tu jak na Hovinky.cz. Sranda.

52 Pražský poděs | E-mail | 2. června 2015 v 11:31 | Reagovat

[45]: Ne, nebudu. K čemu by mi byli? Má čeština je žalostná, když chci, nedrahá. Welcome to the internet. Uměleckej záměr, né. Přece feckin artish.

53 Egoped | E-mail | Web | 2. června 2015 v 12:35 | Reagovat

[42]: "No go zóny, kam už "bílá" noha raději ani nepáchne" - takové zony nejsou jenom ve Švédsku a nemají na ně patent jenom muslimové, že ano.

"dokonce už místní parlament přijal zákon, že je trestné (!) se jakkoli kriticky vyjadřovat vůči přistěhovalecké politice. To chcete - nesmět ani kváknout proti něčemu, co je špatné? " - a tohle jsi čerpala odkud, prosím?

"Uprchlické lodě jsou narvané mladými, dobře živenými chlapy. Není vám to maličko divné? To ti hrdinové nechali doma mámy, děti, ženy? Aby tam umřeli hlady? Fakt paráda." - jak si to tedy vykládáš ty? Ne všechny rodiny mají na to, aby zaplatili útěk všem. Navíc jak tady bylo už řečeno, dost imigrantů je z Eritrei. Kde jsou mladí muži nuceni nastoupit několikaletou státní nebo vojenskou službu. Někde se dá dočíst že i neomezenou kvůli etiposké okupaci některých eritrejských území. Vůbec život tam nebude žádný med, tak utíkají. Tím nechci říct, že je to ok, jenom se mi nelíbí, že protože to jsou často mladí muži, že jsou v nich jen samí nefachčenka a/nebo kamarádi z IS, aby tady vyhazovali kostely do vzduchu, jak mi někdy přijde z jistých komentářů.

Spasit svět nikdo nechce. A pokud ano a říká "pojďte k nám, zachráníme vás všechny", tak je to opravdu naivka. Ale není jenom tenhle hraniční názor. Na označení "sluníčkoví pseudohumanisti apod." jsem už alergickej. Stejně jako není názor na druhé straně jenom ten, že je všechny máme nechat utopit na moři a zavřít všechny přístupné cesty. Každá souhlasí s tím, že se musí pomoci hlavně v těch zemích, odkud utíkají. Ale teď je tu situace taková, že sem brázdí jedna loď za druhou a EU se k tomu musí nějak postavit. Neřekla přece jasně a definitivně, že to takhle bude pořád a že má každý přijet. Chce to taky nějaký čas.

54 mengano | E-mail | Web | 2. června 2015 v 12:42 | Reagovat

[53]: Ego, nemíním se hádat. Švédsky neumím, ale jiným tiskem proběhla zpráva o tom, že je vystupování proti oficiální švédské vládní přistěhovalecké politice chápáno jako trestný čin.

55 Egoped | E-mail | Web | 2. června 2015 v 12:56 | Reagovat

[54]: Já se taky nehádám :) No právě a není jenom tohle "tiskem proběhlo" dost málo? Stačí jenom naťuknout a už se to šíří mezi lidmi jako jednoznačná a zkreslená pravda a člověk si pak myslí, že se ve Švédsku nemůže kritizovat politika. A ono to tak vlastně není.

Ani já neumím švédsky, ale když už bych napsal něco takhle skandálního, tak bych si o tom sehnal víc informací. Z toho, co jsem našel já, se dá vyčíst, že jde převážně o možnosti tvrdšího postihu henávistných komentářů na internetu. Jako když si dá někdo na FB hlášku o tom, že ty mohamedány patří střílet na hranicích apod. Žádný postih za to, že někdo zkritizuje, že se jim nelíbí kvóty od EU, např. Jak by si někdo mohl myslet, když slyší, co jsi zaslechla i ty.

56 mengano | E-mail | Web | 2. června 2015 v 13:33 | Reagovat

[53]: Eritrea se začala objevovat až v poslední době, pokud jsem zaregistrovala. Ale to není podstatné.
Mně se vážně moc nelíbí, že ženské a děti zůstávají doma a jsou buď vystaveni válečným útrapám a nebo smrti hladem (ok, možná trochu přehnané). Sakra, ti mladí chlapi by se měli především snažit, aby uživili svoje rodiny a ne zahnout kramle do Evropy, kde jim stejně pečený holub do pusy nepřilétne. To přece nemůže být řešení.

Samá nefachčenka to asi nebudou, pár mezi nimi možná něco umí, nehádám se. Ale rozhodně si nemyslím, že budou přínosem pro evropský trh práce. Ráda si vyslechnu protiargumenty. Já je neznám.

No, ruku do ohně určitě nedáš, že hordy uprchlíků nejsou infiltrovány případnými spojenci IS. Stačí, když jich bude jenom pár. I z toho může být průser jako hrom.

Alergickej, nealergickej :D Sluníčka, který zastávají názor, že jsme povinováni celému chudému světu pomoci, zase způsobují kopřivku mně. Na druhé straně mě zrovna tak štvou agresivní bezmozci, kteří by rovnou potápěli lodě s migranty.

Nevím, jestli někdo vymyslí, jak to všechno zvládnout, aniž by řešení znamenalo nějakou katastrofu. Ale bruselští velemozci zatím na nic nepřišli a jejich evidentní váhání a bezkoncepčnost sem žene další a další pašerácké lodě, protože naděje holt umírá poslední.

57 mengano | E-mail | Web | 2. června 2015 v 13:35 | Reagovat

[55]: Nemám teď čas, ale najdu ti to. Četla jsem články od lidí, kteří dlouhodobě ve Švédsku žijí. Pohledám to.

58 Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 2. června 2015 v 19:05 | Reagovat

[22]: A kam všude jste se díval? Nejsou tam jenom mladí dobře živení muži, byť je jich většina. Což je ale celkem logický a známe to i z jiných migračních vln z minulosti, ne? A nepřijde mi, že by jejich důsledkem, byla muslimská infiltrace. Zhasněte si ;)

59 Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 2. června 2015 v 19:16 | Reagovat

[22]:  A do koho byste vlastně v obdobné situaci investoval rodinné jmění vy?

60 Malkiel | E-mail | Web | 2. června 2015 v 21:41 | Reagovat

[53]: Jestli jsi na něco alergickej, tak bych doporučoval užívat antihistaminikum Zyrtec. :-D

61 Malkiel | E-mail | Web | 2. června 2015 v 22:16 | Reagovat

[59]: Hm, zajímavé. A já byl dosud přesvědčen, že nuzní chudáci, kteří kvůli hladu musejí utíkat ze své rodné země, žádné jmění nemají. ;-)  :D

62 Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 3. června 2015 v 11:17 | Reagovat

[61]: Takže byste čekal, až to jmění projíte a budete mít opravdu akutní hlad?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Co se tolik diskutovaných autorských práv a zdrojů obrázků týče:
Zdroje lze najít pod každým příslušným obrázkem, až na obrázek v perexu, jehož zdroj bývá zpravidla na konci článku. Tyto obrázky povětšinou ještě sama upravuji. Všechny gify pocházejí z tumblr.com. Všechna videa jsou z youtube.com.
Obrázky, použité v rubrice s výtvarnou, tvořivou a fotící tématikou, jsou mnou pořízené, stejně jako všechny ostatní obrázky, u kterých není zdroj uveden. Za případné omyly při zdrojování se omlouvám.
Obrázek na pozadí blogu je odtud.